Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



maandag 21 april 2014

appeljurkje

 
En toen maakte ik mijn tweede jurkje voor Sofie. En ik moet toegeven de schoonheidsfoutjes worden steeds minder. De mouwtjes gingen er nu ook beter aan. Nu maakte ik eerst de mouwtjes eraan en daarna naaide ik de zijkant dicht. Dit is gemakkelijker.

Appelgroetjes van mij voor jou

6 opmerkingen:

  1. Leuk jurkje in een prachtig stofje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker fleurig! Pas maar op, voor je het weet heb je een naai-verslaving en zit je elke avond acht je naaimachine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heeft sofie trouwens prachtige krullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Mooi jurkje, prachtig stofje, schattig meisje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk, sinds ik ergens in een Amerikaans tijdschrft, ik denk Family Circle, de tip las eerst de mouwen in te zetten, na de schoudernaad genaaid en afgewerkt te hebben en de kop van de mouw netjes gezigzagd of gelockt en dan pas de mouwnaad en de zijnaad te naaien, lukt het altijd in één keer, na een paar keer oefenen natuurlijk. Voordeel is ook dat je dan geen vrije arm (dat smalle deel) aan je machine nodig hebt en daardoor kun je ook ouderwetse zigzagmacines voor modern naaiwerk gebruiken, als je eisen niet hoger gaan dan recht stikken en zigzag. Voor patronen die ik vaker wil gebruiken (bijv. eenvoudige kinderzomerjurkjes) plak ik het patroontje op steviger papier en teken dan rondom de naadtoegiftes (voor werk zonder lockmachine) en de zoombreedte ernaast met behulp van een stukje karton van de goede breedte (bijv. van een soeppakje). Dan zijn je naden allemaal gelijke breed en kun je de stof exact op elkaar leggen, spelden dwars zetten en rijgen overbodig! Veel succes met je naai-activiteiten, je kunt er zo veel geld mee besparen en er leuk mee voor de dag komen. Reina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...