Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



zondag 15 september 2013

woorden

Mijn blogwereld begon lang geleden met verhaaltjes...blogverhaaltjes, die steeds korter werden omdat ik geen zin had in lange zinnen, ingewikkelde woorden. Daar was ik heel lang mee bezig, veels te lang vond ik omdat ik niet achter wilde blijven in de achtbaan van berichten. Jammer, want door de hormoonstoot van plaatjes werden mijn woorden weggeblazen.
Twee dagen geleden kwam ik in een 'midlife crisis in de blogwereld'. Wat mis ik? wat wil ik? zijn anderen leuker dan ik? en als ik geen reacties krijg, word ik dan wel bekeken?
De twijfel sloeg toe.
Zoals ik mijzelf ken, is een crisis een dalletje, wat je bekijkt aan alle kanten en dan weer naar boven komt lopen, de wereld met andere ogen aanschouwt. Rijker van binnen en klaar voor een nieuwe bergbeklimming. hup! Omhoog naar de wolken.
Ik mis het schrijven met zinnen die bijna poetisch zijn. De vertaling van mijn belevenissen in woorden verpakt.
Was het niet eens mijn wens om verhaaltjes te schrijven, toen mijn voeten zo groot waren als die van Emma nu?
Ja! dat is 31 jaar geleden. toen wilde ik schrijfster worden. Dus ik klim weer in de pen en ik hoop jullie te boeien.

Liefs Kathy


~Kleur op kleur en van klein naar groot~

Sofie is een ondernemend meisje, kan genieten van anderen, door stil te observeren en mee te lachen met de emotie die de ander uitstraalt en zij rijkelijk van binnen beleefd. Ze houdt van gezelligheid om haar heen en kan kletsen! Dat kletsen kan wisselend zijn; het ene moment stilzwijgend. Met haar Fant tegen haar neus gedrukt komen er geen woorden uit, maar kun je slechts raden naar haar gedachten. Als ze Fant heeft neergelegd en de dag tegemoet treedt om te spelen, komen de praatjes. Ze praat tegen mij, tegen haar poppen. Ja, zelfs haar haarbanden krijgen te horen hoe mooi ze zijn.
Dat Sofie van ordenen houdt is me vaker opgevallen. Misschien als baby al. Dan keek ze als ze wakker was geworden naar haar bewegende vingers. Baby's die wakker worden beginnen vaak te huilen; willen het warme lijf van mama om te troosten. Sofie had haar eigen wereldje. De zonneschijn viel door de kiertjes langs het gordijn naar binnen -net genoeg licht- om de mysterieuze beweging van het leven te zien. Haar vingers bewogen een voor een. Minuten lang. Wonderlijk!
Sofie ordent nu nog: ze wil de wereld begrijpen en doorleven. 'Ik hou van jou' klinken haar woorden, als ze haar armen symetrisch om me heen slaat.
Ik denk dat ze goed verbanden kan leggen: als ik dit nu zo doe, dan doe ik dat zo! Ze ordent en voelt, nu is het goed. Laatst maakte ze met haar bijna 3,5 jaar haar allereerste rijm: kat- mat. Het ordenen van de dingen om haar heen, heeft zich vertaald naar het ordenen van woorden.

K.


4 opmerkingen:

  1. Het is toch altijd genieten hé, je kinderen zien groot worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, om zo mooi je dochter te beschrijven.
    Fijn dat je blijft bloggen en mooie woorden maakt.
    liefs marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blogje! En ja, ik lees graag bij jou, ook al reageer ik maar weinig. Je vrolijke foto's en mooie woorden, daar geniet ik van! Wat je schrijft over Sofie herken ik bij m'n oudste van 3,5: die is ook zo van het observeren en ordenen en nu erg bezig met rijmen, zó leuk om te merken!
    Wat groeit het haar van Sofie nu lekker! Bij mijn oudste heeft het ook lang geduurd, maar: het komt goed, dat blijkt maar weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei wat is dat lang geleden dat mijn zoon 3.5 was. Deze zomer is hij er 24 geworden. Maar wat is het leuk om je verhaal te lezen en terug geslingerd worden in de tijd van die kleine jongen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...