Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



donderdag 10 januari 2013

weet jij de antwoorden?

Voor de 6de kookavond die binnenkort is, heb ik het thema 'kinderliedjes' bedacht.
Als voorpret heb ik deze zoekzakjes gemaakt. Elk zakje is gevuld met rijst en kleine spulletjes. De dames krijgen allemaal een zakje.
Zoek door het venstertje net zo lang tot je alle spulletjes gevonden hebt.
Welk kinderliedje hoort erbij?

Kun jij de kinderliedjes eruit halen a.d.h.v. de spulletjes?
Ik ben zeer benieuwd naar je antwoorden.
Als jij ze allemaal goed hebt, stuur ik iets leuks toe!

Wat leuk om de reacties gelezen te hebben die jullie schreven op de voelzakjes. En ook leuk om te lezen hoeveel verschillende mogelijkheden er op de liedjes waren. Veel schreven 'ben je boos, pluk een roos' alleen is dit een gedichtje. De enige die dit liedje goed had was Vera. Want het was klein klein kleutertje. En Vera had ook het liedje van de vrouw die koekenbakken wou, goed. Voor Vera maak ik iets leuks. Dit waren de liedjes:

op een grote paddestoel
slaap kindje slaap
klein klein kleutertje
er was er eens een vrouw die koekenbakken wou

11 opmerkingen:

  1. ben je boos pluk een roos....
    op een grote paddenstoel rood met witte stippen...
    smakelijk eten smakelijk eten drink maar op.....
    schaapje schaapje ben je moe

    ik denk dat er 2 goed zou kunnen zijn ( of 1 ha ha )

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op een grote paddestoel
    Slaap kindje slaap
    Ben je boos pluk een roos
    En een pannenkoeken liedje

    Groetjes linda(creasnuf)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst wat een super leuk idee!! En die zoekzakjes blijven leuk...
    Op een grote paddestoel
    Slaap kindje slaap
    Ben je boos
    Moeder bakt pannekoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn deze geweldig, superleuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. elsje fiederelsje bedoel ik, maar ik was te snel :) veel plezier bij je kookavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee zeg!
    * Op een grote paddenstoel
    * Slaap kindje slaap
    * De 3e vond ik wat lastig, gok op ben je boos, pluk een roos (maar is geen liedje toch??)
    * Lalalala pannenkoek, huhuh.. met rozijnen. Zoiets haha

    Ik snap dat de rijst overal lag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha even terug naar mijn kinderjaren.
    Volgens mij zijn het: op een grote paddestoel, slaap kindje slaap, ben je boos pluk een roos en elsje fiederelsje. Leuk bedacht die zoekzakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi leuk! Ik sluit me bij rianne aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op een rode paddenstoel
    Slaap kindje slaap
    Ben je boos pluk een roos
    Pannenkoeken bakken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dit ! Ik denk :
    * Op een grote paddestoel
    * Maantje tuurt maantje gluurt
    * Klein klein kleutertje
    * Er was er eens een vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Origineel dit!
    Ik doe niet meer mee, want kan alles hierboven al lezen en dan is het niet leuk meer/ niet eerlijk meer.
    Is 'ben je boos' een liedje? Ik ken alleen het rijmpje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...