Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



maandag 7 januari 2013

tweeling

Vrienden van ons waren in verwachting van een tweeling. Het gebeurde dat 1 kindje het niet overleefde in de buik. Pieter is zijn naam. Ik heb een naamschilderijtje gemaakt om dit jongetje te gedenken en terwijl ik het maakte moest ik huilen. Moest aan onze miskraam denken 3,5 jaar geleden. De pijn blijft als een groot gemis van een kindje dat je nooit zal zien in levende lijfe.
Het zakje met de twee steentjes staan symbool voor de tweeling in de buik.
                                   
Nog nooit waren einde en begin voor ons zo met elkaar verweven.
Intens gemis en stralend nieuw begin met liefde omgeven.

 Het gedichtje wat op het schilderijtje staat stond op de kerstkaart van zijn papa en mama

3 opmerkingen:

  1. Een prachtig gebaar, brok in mijn keel. Herkenbaar en verdrietig ook. Ik had misschien de strepen op de achtergrond horizontaal gedaan zodat sommige letter niet zouden wegvallen in de achtergrond. Maar ach, het is zo'n ontzettend lief en dierbaar tegeltje geworden. Het zal veel voor de ouders van het jongetje betekenen en ze zullen het waarschijnlijk de rest van hun leven koesteren en dan geeft het eigenlijk ook niet hoe de strepen staan! Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi en zal zeker geapprecieerd worden, en die dingen kunnn toch zoveel bij je teweeg brengen., 2 maand geleden beviel de vrouw van een oude kennis na een gewoen zangerschap van een flinek zoon, die spijtig genoeg maar 1uurtje heeft geleefd, en tot op de dag van vandaag is er geen verklaring voor het waarom. Dan pak je je eigen kids toch nog net dat iets stevig vast en lijken je eigen problemen even compleet nietig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je echt heel mooi gemaakt. Er komt bij mij ook weer van alles naar boven. Ik ga mijn kinderen vanmiddag maar eens stevig vastpakken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...