Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



woensdag 5 december 2012

begin van een boekje

een paar dagen terug schreef ik op mijn blog dat ik graag een prentenboek wil maken.
Ik dacht om simpel te beginnen; een leesboekje voor beginnende lezers.
Graag hoor ik wat je ervan vindt als opbouwende kritiek ;)
hier is de taart
een feest taart
een taart met een kers


mmm...de kers is rood
de kers is rood en zoet
ik neem hem mee
mee naar mijn nest

de kers is groot
groot in mijn bek
hij past maar net
ik doe mijn best


hier is een kers
ik stop hem in je bek
eet maar op


een taart
maar geen kers
hiep hiep hoera
het is feest
een feest met taart

fijne avond!

4 opmerkingen:

  1. hihi leuk ! En nee geen kritiek
    maarre.... een taart met geen kers.... beginnende lezertjes kunnen 'zonder' niet lezen natuurlijk. Dit lijkt een beetje op patat met zonder mayonaise ;-)
    Het is wel een heel grappig verhaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha erg leuk voor mij al duidelijk zelfs zonder de tekst

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het verhaaltje erg leuk! Denk dat taart en dieren een aansprekende combinatie is. Ik twijfel alleen over dat 'met geen' omdat ik niet weet of dat correct taalgebruik is en je wil ook niet iets verkeerd aanleren, maar 'zonder' is inderdaad een moeilijk woord. Ik heb alleen ook geen alternatief kunnen bedenken, dus wat dat betreft heb je misschien niet zo veel aan mijn opmerking ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk, misschien kan je de zin zo aanpassen : een taart maar geen kers.
    het woord maar is niet zo moeilijk en dan klopt de zin wel.... is maar een idee

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...