Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



zaterdag 15 september 2012

gisteren...

...maakte ik deze sleutelhanger voor Debbie als dank je wel voor de kleding die ik kreeg voor mijn project: geef het door!
...kocht ik deze plant. De kleur is zo mooi en als ik naar buiten kijk waan ik mezelf in opgewekte herfststemming.

...project: geef het door!...kwam een student kleding ophalen voor haar zoontje. Ze had er een reis van 1 uur 30 min. heen (en moest dus ook 1 uur 30 min. terug) voor over om het te komen ophalen. Samen dronken we een kopje thee en hoorde ik haar verhaal...krachtig kwam ze op mij over. Ze bespaarde zelfs energie door haar telefoon op het zachtste licht te zetten. We vulden samen de tassen met kleding. Met 2 grote tassen en een driewieler onder de arm stapte ze mijn deur uit. Wat voelt het dankbaar om dit voor mensen te doen.
En soms vragen mensen waarom ik dit doe:
Waarom? Dit is de reden:
mijn moeder moest met 3 kinderen als alleenstaande moeder rondkomen en elk dubbeltje werd omgedraaid. Allen in het weekend kregen we wat lekkers, kleding haalden we bij het Leger des Heils. Ik ben mijn moeder dankbaar dat ze voor ons gezorgd heeft. Ik kon naar turnen en pianoles en we hadden een goed huis. Ze kon voorkomen dat we in een flat moesten wonen. 
Nu heb ik het zelf goed in mijn leven en graag kijk ik om naar anderen. Hoe gaat het met je?
Daarom doe ik dit!

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gebaar! Ik ben ook blij als ik anderen blij kan maken met kleren waar mijn kids zijn uitgegroeid!
    MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het super goed dat je dit doet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, wat heb je een heerlijke kleurijke blog en wat maak je een heerlijke dingen, ik kom vaker even bij je gluren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd goed en zo belangrijk om oog te houden voor anderen-dat hoort bij een opvoeding-vind ik. Het begint met een lach, een attentie en bij bv. 2e handskleding. xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor dat je vanuit je huidige positie weer anderen mag helpen. Goed bezig!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze sleutel hanger hangt bij Evi aan de jaas. Ze is er heel blij mee ! Wil het aan iedereen laten zien !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...