Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



donderdag 12 april 2012

Geef het door!

Het project loopt goed. Ik krijg soms onverwacht een tas in mijn handen en dat mensen  zeggen dat ze spullen komen brengen. 
De vorige keer dat ik naar de crisisopvang in Arnhem ging had ik maar liefst 5 tasjes vol kleding en speelgoed + wat grotere spullen zoals een parapluutje voor de wandelwagen en duwspeelgoed. Omdat er twee moeders waren die weinig hadden voor hun babykamer en zeer binnenkort hun kleintje verwachten, heb ik wat spulletjes erbij gedaan die ik over had van de babykamer van Sofie zoals schilderijtjes met een lief olifantje erop, een muziekdoosje,  babylakentjes en aankleedkussen- hoezen. 
Helaas heb ik geen foto gemaakt van al deze spullen bij elkaar. Oh, wat baalde ik daarvan. Ik vind het namelijk zo leuk om te laten zien wat er allemaal door gulle gevers gegeven is.

 De visitekaartjes zijn ook klaar. De kaartjes leg ik her en der neer in de winkels of scholen of geef ze aan mensen.

Berichtje van Oda van de Crisisopvang:
Het was weer een feest voor iedereen!
De jongetjes gingen meteen aan de slag met het speelgoed en de twee aanstaande moeders waren blij met de babykleertjes.
Het jasje paste een van de jongetjes perfect.
Van de verloskundige kreeg ik het volgende berichtje:
Ik heb een cliënte die erg geholpen zouden zijn met een mooi pakketje van jou.
Het is een Irakees gezin, zij spreekt geen Nederlands, hij wel, maar hij is zijn baan kwijt en hebben het financieel moeilijk. Het geslacht weten ze nog niet. 
Dus ik ben ben aan de slag gegaan met zowel een jongen- als meisjestasje.




Er is nog steeds kleding en speelgoed welkom.
Je kunt een mailtje achterlaten dan neem ik contact met je op.
Ik woon in Huissen vlakbij Arnhem
kathyvangemeren@hotmail.com

2 opmerkingen:

  1. Hey Katie,
    Ik heb wel weer kleertjes gespaard! Zo jammer ik wist niet dat je ook speelgoed kon gebruiken, heb net 5 vuilniszakken weggedaan aan de kringloop.
    Geef maar een gil als je weer een swap wilt doen, dan maak ik weer een mooi pakket voor je!
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Ik kom net via het blog van Christel (hip in holland) op jouw blog terecht...en zie dit. Ik heb nog wel wat speelgoed, maar ik weet niet of je in de buurt woont.
    Wil je me even mailen op hilde punt dorgelo at hotmail punt com?
    Want ik kan zo snel van jou ook geen mailadres vinden, en ik moet nu toch echt m'n nestje in!
    Ik kom morgen even bij je terug, wil me ook graag aanmelden voor je superleuke give away ;-)))
    Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...