Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



donderdag 24 november 2011

Emma haar vindingrijkheid kent geen grenzen

Het begon als peuter: "mama. ik wil stofje voelen" Dan aaide ze met haar kleine wijsvinger over mijn trui of over mijn rok, die in haar beleving zo lekker zacht aanvoelde. Een vriendin van mij herkende dit "stofjes voelen", omdat ze dat als kind ook altijd zelf had gedaan,  nu is zij een ontwerpster van haar eigen tassenlijn. Jammer voor mij, maar geen lintjes of broches aan de kleding van Emma, want die trekt Emma er in noodtime af en gaat ermee aan de freubel.

Nu is de tijd gekomen van:
"Mama, ik leen je schaar even! Mama, waar is de plakband ook alweer? Mama, ik kom zo!!! want ik ben bezig!!! en dit klinkt met een toon van: "mama, je haalt me uit mijn concentratie"
Ze rent achter me aan als ze weet dat ik op zolder ga naaien. Ik heb de bakjes en lades zo ingericht dat ze van alles kan pakken voor haar eindeloze fantasie.


Soms ben ik spullen kwijt, die ik even later terugvindt in een van haar ingepakte creaties.

Emma is vindingrijk. Hoe noem je zo iemand ook alweer?
Ik heb Emma beloofd eerst een foto te maken van haar gemaakte creatie, zonder de woorden: Emma!!! wat heb je nu gedaan? Soms denk ik dat wel in mijn hoofd, hoor!
Van wie zal ze het hebben, lacht Mark dan.

Je raadt het nooit: vandaag heeft ze in haar eentje haar kamer veranderd. Het bed naar de andere kant van de kamer geschoven...de klamboe hangt nu over een kastje. Dit wilde ik nog even toevoegen aan mijn verhaal. Creatief bezig, dat is zeker!

3 jaar. Het inpakken is begonnen!

Mooi om op te hangen, zei Emma en voegde daad bij het woord.

Alle eendjes mogen in bad.
Totdat Emma erachter kwam dat karton zacht wordt.

Een locomotief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...