Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



woensdag 6 april 2011

knikkers

Winst, verlies, met poot, met muurkets….kennen jullie ze ook nog? Dit zijn een paar termen uit mijn knikkertijd. Zodra de prille lente zon begon te schijnen, kon je op de volgde dag op het schoolplein de ene knikkerzak na de andere vinden.
Het zonnetje schijnt sinds een paar dagen en Emma wil graag knikkers omdat ze die op school heeft gezien. Ze mag een netje uitzoeken, een netje die hele grote knikkers heeft (waar ik overigens veel moeite voor moest doen om ze te winnen vroeger) waarna ze haar rijkdom geen moment uit het oog verliest. Het liefst zou ze die nog mee naar bed nemen. Volgens mij heeft ze dat ook vanavond gedaan…Thuis gekomen van de winkel gaat ze meteen knikkeren. Het geluid van zo’n glazen bal die ratelt over de stenen, het gerammel als ze de zak vasthoudt en ermee loopt…ik beleef het allemaal opnieuw.
Ik heb een knikkerzak voor Emma gemaakt waar ze al haar schatten een, voor een in doet. Ze heeft op school al veel geknikkerd met Billy. De zak groeit op de ene dag, de andere dag slinkt de zak weer.  Hoe snel zoiets begonnen is zo snel is de rage bij haar ook weer verdwenen. Uit het oog maar niet uit het hart, want ik geloof er echt in als volgend jaar het prille lente zonnetje weer begint te schijnen, de knikkers opgepoetst zullen worden.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...