Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



zaterdag 5 februari 2011

knip doet de schaar

Emma 4 jaar

Zelden bleef ze goed zitten, voortdurend gedraai met haar hoofd. Ik deed er moeite voor om haar enigszins stil te laten zitten in de kappersstoel van ons huis, misschien wel teveel moeite. Maar wat een gezellig knus moeder- dochter moment had kunnen zijn eindigde vaak in een strijd. Wat kon ik jaloers zijn op dochters die rond liepen met twee rechte, gelijke vlechtjes. Hoe krijgen deze moeders het voor elkaar dacht ik nog. Hoe zacht ik ook de haren borstelde, er klonk altijd wel een Au!  We hebben zelfs anti- klit gekocht dat heerlijk naar frambozen ruikt en dat hielp wel een beetje. Wat was ik trots op mezelf als Emma met twee staartjes naar buiten ging, het liefst nog met leuke clipjes erbij. Fleurig, lieflijk en echt meisjesachtig  vond ik het staan. 
Helaas dacht Emma daar heel anders over.  Borstelen? Gewriemel aan mijn hoofd? Nee hoor.
 De oplossing en redding voor ons allebei is gekomen. Emma is naar de kapper geweest. Ja, de echte kapper en die mocht wel friemelen, kammen en haar hoofd recht zetten. De kapper knipte er vrolijk op los terwijl Emma heel stil zat. Geen enkele keer Au!  Niet één keer.
Het resultaat is leuk geworden; een pittig en vlot koppie wat echt bij haar karakter past. Een blij meisje loopt nu de deur uit met een blije mama naast haar. Het enige wat haar haar nu siert is een haarband. Snel en heel simpel om in haar haar te doen. Geen strijd meer…heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...