Dit ben ik

Hoi hoi, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog.
Kathy, mama van twee meiden, lief van Mark en werk als juf in het basisonderwijs. In ons gezin wonen ook hond Saartje en onze twee poezen.
Ik word blij van creatief bezig zijn; naaien, bakken, koken, fröbelen, foto's maken en erop trekken met onze T3 camper.
Sinds 2011 heb ik een project opgezet dat Geef het door! heet: babyspullen die mensen niet meer nodig hebben worden complete babypaketten die bij mensen terecht komen die het hard nodig hebben.
Sinds december blog ik voor dewereldvanmorgen.nl Een site dat gaat over duurzaamheid.

Ik noem mijn blog: HARTEDINGEN. Op deze blog staan de dingen die mij blij maken en een sprongetje van geluk geven.

Veel kijk- en leesplezier!



dinsdag 22 februari 2011

alle meisjes zwemmen in het water

Sofie 9 maanden
Dinsdagochtend is standaard zwemochtend. Ik doe het al vanaf het moment  dat Emma 1 jaar oud is en daarna zwom Sofie mee in mijn zwangere buik tot ik 37 weken was. Dat was misschien nog wel het vermoeiendste…zo dik als ik me voelde kon ik op het laatst haast niet meer mijn laarzen aantrekken in de overvolle kleedkamer met moeders en kleintjes,…dan wilde ik rozig na het zwemmen eigenlijk wel even slapen… Toen Sofie 3 maanden oud was, ik kon bijna niet wachten tot het zover was, ging ik samen met Emma en Sofie. Hoe doe je dat toch, vroegen sommige mensen zich af. Nou gewoon. Vooral rustig aan en zeker geen gehaast met een dosis geduld (nog groter dan normaal), flexibiliteit  en enthousiasme. Elke keer alles in dezelfde volgorde zodat Emma wist wat ik van haar verwachtte en ik wist hoe ik op tijd in het water kon zijn zonder bonzend hart van gestress: Sofie op het aankleedkussen, ik kleedde me om en om de paar minuten een welgemeend compliment naar Emma want die kon het allemaal zelf. Sofie in haar zwempakje, Emma in haar zwempakje en hup gaan, lekker in het water. Een moment van ontspanning, tijd met mijn twee meiden, even niets moeten in het huishouden, gewoon meegenomen worden door de stroom van water.  Emma vermaakte zich opperbest, soms een zwembadlengte van me verwijderd (natuurlijk met zwembandjes aan en vele oplettende ogen op haar gericht) en dan zwaaiden we naar elkaar. Sofie dobberde met mij mee en viel uiteindelijk soezend in mijn armen in slaap. Wat is mama zijn toch prachtig!
Nu zwem ik met Sofie want Emma zit al op de grote school. Een echt moeder- dochter momentjes; spetteren, lachen, kraaien en achter de ballen aan die steeds wegdrijven, veel kusjes en knuffeltjes die rijkelijk beloond worden door een prachtige natte lach!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...